duminică, 30 august 2015

Cu durere în suflet despre TĂCEREA MITROPOLIEI MOLDOVEI. RELIGIA eliminată din LICEU de la 1 septembrie. PARTEA 4


 Zic cu durere în suflet fiindcă starea aceasta anemică din sînul Bisericii demult a depășit linia roșie și astfel se substituie tot mai mult Biserica mîntuitoare cu cea teatralist-moralizatoare. 
Deși de nenumărate ori au fost creștinii laMitropolitul Vladimir cu atenționări și propuneri misionare de ordin preventiv și profilactic, totuși dacă nu se vrea activare serioasă, ne rămîne doar să suferim eșec după eșec. 
Chiar un exemplu proaspăt! Am fost telefonat azi de la Liceul ”Andrei Straistă”, unde predau deja 10 ani în cadrul opționalului ”ISTORIA RELIGIILOR”, noțiunile și valorile de bază ale creștinizmului și mi s-a spus că acest obiect facultativ a fost exclus de fostul Ministru al Educației, Maia Sandu, omul și ministerul de atunci a luiVlad Filat - prietenul Mitropolitului Vladimir, care l-a decorat cu înalte distincții pentru ”binele” făcut Bisericii.

Am sunat apoi Mitropolitului Vladimir, dar ca de obicei nu mi-a răspuns, deși singur mi-a spus să-l sun înainte de orișice problemeă...Am sunat la departamentul Educație al Mitropoliei Moldovei și mi-au spus că pot doar să regrete situația creată...
Acum stau și mă gîndesc, chiar așa de ușor am cedat? Unde este reacția Mitropolitului, a Bisericii? De ce tac? Doar Mitropolitul Vladimir este foarte apropiat de Filat, în a cărui răspundere era Ministerul Educației, de ce nu a interveni fără multă zarvă? 
La sfîrșitul anului de studii 2014, cînd ME a prezentat varianta finală a Codului Educației, lipsea opționalul RELIGIA din ciclul Gimnazial. Aunci au reacționat mulți, ca peste noapte să-și ceară scuze ME pentru așazisa omisiune din neatenție. Personal am primit prin poștă de la d-na Valentina Ghicu, responsabila ME, această scuză și promisiune de reparare a greșelii. Dar iată că ne-au așteptat să ne relaxăm de vacanțe și ne-au trăsnit din altă parte. 
Mă întreb, care este atunci rolul Bisericii, în special a Mitropoliei Moldovei pentru societatea noastreă, odată ce cu Legea Cultelor a fost pierdută lupta, cu Liga Islamică la fel, cu Legea Antidiscriminării, cu art.90 di Codul Contravențional, acum ne scot Religia, manuale de Religie nu dorim să tipărim, și multe altele...??? Pentru ce stăm noi în fruntea Bisericii?, pentru teatralizmul de pe amvoanele Bisericii, pentru care suntem remunerați??? Pentru ce???

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu